Arts heeft naar verluidt een ernstige allergische reactie op het Moderna COVID-vaccin

Een arts uit Boston leed aan een ernstige allergische reactie op het coronavirusvaccin van Moderna, het eerste in zijn soort dat is gedocumenteerd, aldus een rapport vrijdag.

Dr. Hossein Sadrzadeh, een geriatrische oncoloog in het Boston Medical Center, werd duizelig en voelde zijn hart bonzen minuten nadat hij het vaccin op donderdag had gekregen, vertelde hij aan The New York Times.

“Het was dezelfde anafylactische reactie die ik ervaar bij schaaldieren”, vertelde Dr. Sadrzadeh aan de krant. Hij merkte op dat zijn tong gevoelloos werd, zijn bloeddruk kelderde en het koude zweet uitbrak.

‘Ik wil niet dat iemand dat meemaakt.’

Sadrzadeh diende zelf een EpiPen toe die hij had meegebracht in het geval van een dergelijke reactie, en werd ontslagen na een kort onderzoek op de eerste hulp, aldus het rapport.

Hoewel een handvol ontvangers van het Pfizer-BioNTech-vaccin allergische reacties op die inenting hebben gemeld – waaronder een gezondheidswerker in New York City – markeren de symptomen van Sadrzadeh de eerste bekende reactie van de ernst ervan op het Moderna-vaccin.

vaccin52467

De vaccins, die vergelijkbare ingrediënten bevatten, vereisen beide twee injecties met een tussenpoos van een paar weken.

Noch Moderna, noch de federale Food and Drug Administration, die de vaccins goedkeurde, gaven commentaar op het rapport van de Times.

Altijd het laatste onafhankelijke nieuws lezen?

Wist u dat wij onlangs een nieuwe website hebben gelanceerd waar u gemakkelijk al het onafhankelijke nieuws kunt volgen van maar liefst 55 Nederlandse bronnen?

Redactie World Unity

© worldunity.me

 

Reacties

Reageer hieronder!
Gast
ma 06 december 2021

Captcha afbeelding

COM_EB_IFRAME_COOKIE_AGREE_CONTENT

Inloggen

Forum updates

  • Geen berichten om weer te geven.
New World Order!
What's wrong with the world

Laatste bezoekers

Partner

Laatste bezoekers